Galios didinimas – Chip Tuning
NAUJIENA! Nuo šiol galime pasiulyti ne tik galios didinimą, bet ir tuo pačiu išmatuoti automobilio galingumą. Tai yra tam, kad darbų rezultatai būtų aiškūs, o ne paimti iš kažkur, kur eilinis žmogus gali ir nesuprasti.Kai tik buvo pradėti gaminti automobiliai su elektroninėmis kuro įpurškimo sistemomis, atsirado galimybė tobulinti jų darbą.
Galios didinimas – geriau žinomas, kaip Chip tuning, tai dviejų žodžių derinys, atspindintis darbo esmę. Chip – tai mikroschema, kurioje yra Jūsų automobilio variklio valdymo programa, tuning – modifikuoti, reguliuoti, derinti. Chip tuningas atliekamas ir senesniems automobiliams, tik tenka išlituoti mikroschemą, kurioje yra visa variklio valdymo programa. Taip yra todėl, jog mikroschemos yra vienkartinio įrašymo, ir tenka vietoj jų statyti naujas, jau atitinkamai suprogramuotas mikroschemas pagal poreikius. Nepaisant to, čia yra praeitis, šiuolaikiniai automobiliai turi galimybę būti programuojami jų neišiminėjant ar neardant. Norint taip dirbti, neišvengiamai reikia naudoti geriausią įranga, kurią gali pasiūlyti Chip tuning’o įrangos gamintojas. Dirbame tik su geriausiai tarp pasaulio programuotojų vertinamais Chip tuning’o įrangos gamintojais.Atliekant Chip tuning’ą, automobiliui reikia išanalizuoti automobilio variklio darbo parametrus – ar jie atitinka gamyklinius, gamintojo nurodytus parametrus. Tai nustatoma diagnostikos pagalba, stebint aktyvius variklio darbo parametrus. Jeigu automobilis nėra tvarkingas, matome parametrų neatitikimus, apie tai informuojame savininką ir patariame, kaip juos spręsti. Yra tokių gedimų, kuriuos galime išspręsti vietoje. Taigi, jeigu automobilis tvarkingas, yra nuskaitoma esama, dažniausiai standartinė variklio valdymo programa. Su klientu aptariami norimi rezultatai ir esamos technikos galimybės.
Toliau yra dirbama su turima variklio valdymo programa. Joje atliekamos modifikacijos, kurios patobulina gamintojo išleistą automobilį. Automobilis tampa taupesnis, važiuojant pastoviais greičiais – kruiziniu rėžimu automobilis tampa staigesnis, po atliktų modifikacijų sukimo momentą galima išnaudoti momentaliai ir staigiai. Esant tokiems variklio sūkiams, kur prieš Chip tuning automobilis dar snaudė ir laukė, lenkimo manevras tampa kur kas saugesnis. Automobilio dinamiškumas pasikeičia visame sūkių diapazone, jeigu palygintume galios kreives (jos gaunamos automobilį testuojant ant Dyno stendo) jos skiriasi tuo, jog anksčiau kilti pradeda dėl didesnio sukimo momento ir galingumas didesnis išsilaiko didesniuose sūkiuose. Po atliktų programavimo darbų belieka įrašyti naują variklio valdymo programą atgal į variklio valdymo bloką. Kaip ir prieš Chip tuning’ą, taip ir po perprogramavimo stebimi nauji aktyvūs variklio parametrai, stebima, ar jie atitinka programiškai nustatytus norimus naujus variklio parametrus.
Kuro ekonomiškumas po darbų kiekvieniems automobiliams yra skirtingas, pvz.:
VW/Audi/Skoda/Seat 1,9-2.0TDI – iki 10%, tai yra apie -0,5L/100km.
BMW 3.0D po chip tuningo – kur kas ženkliau ~ 1-1,5L/100km.
Yra keli variklių tipai, kur galios didinimo rezultatai skiriasi: turbo dyzeliniai automobiliai, turbo benzininiai automobiliai ir atmosferiniai benziniiai varkliai (be turbinos). Benzininiams varikliams be turbinos galios prieaugis yra mažiausias – iki 10%, dėl to daugeliu atvejų tiesiog yra beprasmiška dėl kelių arklių kažką daryti.. Išskyrus tuos atvejus, kai variklis yra pakankamai litringas arba automobilis ruošiamas sportui ir jo resursų negailima.